Ik ben Margreet Leeflang-Wobbes, eigenaar, coach en behandelaar van Kien&Kundig en woon met mijn man en 3 zonen (2000, 2002 en 2005) op een prachtige plek in Koekange (Dr.).

In 1998 ben ik afgestudeerd als logopedist, waarna ik in het Praktijkonderwijs ben gaan werken. Na een paar jaar in deze functie gewerkt te hebben, ontwikkelden mijn werkzaamheden langzaam maar zeker in de richting van de sociaal/emotionele hulpvraag van de leerlingen. Ik coachte leerlingen o.a. in hun sociale vaardigheden, weerbaarheid, zelfbeeld en (faal)angst.
In 2013 ben ik van het Praktijkonderwijs overgestapt naar het regulier Voortgezet Onderwijs. Daar, in mijn functie als leerlingbegeleider, raakte ik nog meer betrokken bij de hulpvraag van de jongere. De begeleiding liep uiteen van sociaal-emotionele hulpverlening tot aan begeleiding bij het leren en andere schoolse vaardigheden.
Helaas zag ik steeds vaker dat leerlingen stranden of "onderuit" gingen. Dit had 9 van de 10 keer niets te maken met intelligentie, maar met (basis)vaardigheden en voorwaarden die nodig zijn om tot leren te komen, de schoolstructuur en/of de hoge eisen die tegenwoordig aan de jongere gesteld worden. In het basisonderwijs is dit beeld niet anders. Onderwijzers doen vaak erg hun best, maar worden door allerlei regels en wetgevingen beperkt in dat wat ze het liefst willen: onderwijzen met oog voor ieder kind, zodat het zich op eigen wijze kan ontwikkelen tot een sterk individu. Hoe mooi zou dat zijn.

De wens om meer voor deze kinderen en jongeren te kunnen betekenen werd steeds groter.
Daarom heb ik uiteindelijk de stap gezet om de opleiding tot kindercoach en opvoedcoach te gaan volgen bij Centrum Tea Adema in Burgum.
Vervolgens kwam de wereld van de reflexintegratie op mijn pad en ben ik me aan het professionaliseren volgens de MNRI® methode. MNRI® staat voor Masgutova Neurosensomotorische Reflex Integratie.
Ik kwam tot de ontdekking dat ik mijn werkzaamheden in de praktijk niet alleen hoefde te richten op kinderen, maar dat juist reflexintegratie ook nog heel veel kan doen bij volwassenen.
Om de hulpvraag van de kinderen en volwassenen vanuit een nog breder perspectief te kunnen bekijken en behandelen. Regelmatig volg ik cursussen en workshops om mijn kennis, kunde en kwaliteit uit te blijven bouwen en te vergroten. Op deze manier kan ik doelgericht aan het werk met kinderen en volwassenen met uiteenlopende hulpvragen. Ik behandel de hulpvraag dan ook altijd vanuit verschillende methodes en technieken, of een combinatie daarvan.

Na 1 1/2 jaar het werken op school en in de praktijk gecombineerd te hebben, heb ik in de zomer van 2016 besloten om de basisveiligheid van een vast baan op te geven. Het werd tijd om mij volledig te gaan richten op Kien&Kundig. Een betere keus had ik niet kunnen maken!
Inmiddels heb ik vele kinderen en volwassenen mogen helpen op een manier die echt bij mij past. En dat mag ik nog steeds. Werken aan de oorzaak, in plaats van symptoombestrijding........ Sommigen noemen het "een wonder", maar het is pure wetenschap. Door het lichaam aan het werk te zetten, ontstaan er weer sterke zenuwverbindingen die zorgen voor rust, ontspanning, groei, vertrouwen en gezondheid. Is er weer ontwikkeling mogelijk op leergebied, in gedrag en op fysiek en psychisch niveau. Gevolgde (relevante) opleidingen, cursussen en workshops:

Centrum Tea Adema:
“Basisopleiding tot Kindercoach”
“Oplossingsgericht werken & “Kids' Skills”
“Systemisch & Contextueel Coachen”
“Opvoed Coaching"
" Ik Leer Leren"
"Weerbaarheidsspel voor pubers"

Svetlana Masgutova Educational Institute for Neuro-Sensory-Motor and Reflex Integration
MNRI® “Dynamic and Postural Reflex Integration”
MNRI® “Upper Limb Reflex and Manual Skill Integration“
MNRI® “Tactile Integration“
MNRI® “Reflex Integration and PTSD Recovery“
MNRI® “Archetype Movement Integration“
MNRI® “Visual and Auditory Reflexes Integration“
MNRI® “Solution for Dyslexia“
MNRI® “Intronauts and Infant Reflexintegration“



Centrum voor Nieuwe Leerstrategiëen (CNLS)/Breincentrum
"Visueel Screener en Trainer" niveau 1



Blomberg Rhythmic Movement Training (BRMT)
Level 1: "Rhythmic Movement Training And Primitive Reflexes"
Level 2: "Rhythmic Movement Training Emotions and Inner Healing"
In Kindergarten for Preschool Children


Praktijk voor Integrale kindertherapie, Carla van Wensen
“Movement Based Learning: The Building Block Activities”

Nieuwsgierig naar wat ik voor u of uw kind kan betekenen?
Maak dan eens een afspraak bij Kien&Kundig!